reklama

Výlet do KE, KK, SNV a obce Tulčík

Minulý týždeň sme boli na rodinnom výlete. Bratranec, strýko, otec a ja. Núka sa hneď kvízová otázka, koľko osôb bolo na výlete? Nie, o tom to nebude. Čiže: chceli sme sa vydať po stopách našich koreňov, pôvodu. Ako prvú zastávku

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

zvolil strýko návštevu jeho kamarátky. Už vopred si myslel, že by sa mohla aspoň trocha vyznať, že by nám mohla byť nápomocná v našom pátraní. A čuduj sa svete, nemýlil sa. Síce sme sa k meritu veci dopracovali až po hodnej chvíli, tie zistenia stáli a stoja za to. Postupne, behom rozprávania, rôznych spomienok, vybavenia si všelijakých situácií a súvislostí, nakoniec vyslovila domnienku o 2 sestrách. O 2 sestrách- z ktorých sa- ako z nášho rozhovoru vyplynulo, vykľuli babička Elka a teta Žela. Nebolo to nakoniec až tak náročné, zložité, náš opis bol tak dokonalý, že aj neznalý jedinec by sa z neho musel nejakou cestou dostať. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Taaak, to by sme mali. Náš výlet sa teda mohol uberať svojím smerom. Ďalšia zastávka bola práve v Košiciach, kde som sa veľmi chcela, doslova som túžila, stretnúť po desaťročiach so sesternicami z druhého kolena- či ako sa tomu v dnešnej dobe vlastne hovorí. Tak hlboko ma oslovilo a koniec koncov dojalo, že sme sa ani jedna neubránili slzám. Sadli sme si na čaj a v skratke skratiek sme prebehli náš doterajší život. 

Museli sme sa ale z časových dôvodov po cca hodine rozlúčiť. Náš prapôvodný zámer, cieľ, bol Strom. Dostali sme ho od bratranca na Vianoce a už bol najvyšší čas ísť si ho vybrať a poobzerať si ho. Tak sa aj stalo. Cesta k nemu bola ako z dobrodružného filmu, veď nakoniec, čo očakávate od Východného Slovenska, kdesi veľmi ďaleko. S pomocou všetkých 3 som sa nakoniec k nemu dostala aj ja. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vybrala som ten pre mňa najkrajší. Taký stredne veľký a celkom pekne urastený. Aj bratranec vybral jeden tete a sesternici. Máme ich teda hneď vedľa seba. Respektíve za sebou, ako sa to vezme. Aspoň takto symbolicky budeme v spojení, aj keď si nebudeme vždy nablízku.

Rada by som ho sem aj dala, len sa mi ho ešte nepodarilo upraviť. Tak hádam čoskoro. 

Neskutočne sa z toho teším, aj my sme mali príležitosť svojou kvapkou, v tomto prípade stromom, prispieť k záchrane Lesa.

 Helena Michlíková

Helena Michlíková

Helena Michlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  201x

Zdravím! Volám sa Helena Michlíková, mám 45 rokov. Rada čítam knihy, aj v cudzích jazykoch. Navštevujem ŠJŠ Palisády, kde sa učím angličtinu a španielčinu, pričom by som získané jazykové vedomosti chcela v budúcnosti zužitkovať. Od 17 rokov som na invalidnom dôchodku a mám tým pádom dosť voľného času. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu