reklama

Krotká

Našťastie som si stihla zabezpečiť lístky na toto predstavenie. Našťastie preto,lebo keď som si ich chcela objednať cez internet a pozrela som si náhľad,bolo tam voľných miest už len zopár. Tak som nemohla ani na chvíľku zaváhať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Divadelná hra mala v sebe originálny psychologický potenciál, akýsi náboj. Jednalo sa o existenčné postavenie ženy ako aj rozporuplné variácie zo všetkých stránok nerovného partnerského vzťahu- vzťahu medzi mužom a ženou. Je to ruská klasika podľa Fiodora Michajloviča Dostojevského. 

Zopár slov k jej obsahu: Je napísaná na základe novinovej správy o samovražde zúfalej mladej ženy, ktorá skočila z okna zvierajúc v ruke ikonu.

 Jedná sa o príbeh bývalého zakomplexovaného dôstojníka a súčasne majiteľa záložne. Tento psychicky utýral svoju oveľa mladšiu ženu. Nerovný vzťah - mocnejší manžel - bezradná mladá žena , manželovo pohŕdanie ňou- to všetko sa v konečnom dôsledku podpísalo pod jej zúfalý čin. Toto tragické vyústenie sa počas celého predstavenie nieslo akoby "za okrajom" a predsa bolo dosť jednoznačne citeľné. A rozpoznateľné vnímavejším ale aj menej vnímavým divákom. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 V predstavení sme ale mali možnosť sledovať tento vývoj až od momentu samovraždy mladej ženy. Dôstojník retrospektívne pátra po motívoch tohto činu. 

Hra je v plnej miere nadčasová. Nachádzame v nej aj mnoho varujúcich kontextov. Akýchsi súvislostí, ktoré nám, či už chceme alebo nie, musia dôjsť. 

Napriek tragike som mala z dnešného predstavenia úžasný dojem a zážitok. Uvedomila som si mnohé, doposiaľ nepoznané veci. Asi by som sa mala pustiť aj do literárnej predlohy. 

Predstavenie bolo vypredané do posledného miesta, z čoho som okrem hercov mala radosť a dobrý pocit súčasne, aj ja. 

 Helena Michlíková

Helena Michlíková

Helena Michlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  559
  •  | 
  • Páči sa:  213x

Zdravím! Volám sa Helena Michlíková, mám 47 rokov. Rada čítam knihy, aj v cudzích jazykoch. Navštevujem ŠJŠ Palisády, kde sa učím angličtinu a španielčinu, pričom by som získané jazykové vedomosti chcela v budúcnosti zužitkovať. Od 17 rokov som na invalidnom dôchodku a mám tým pádom dosť voľného času. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu