reklama

Leguán- potomok dinosaurov?

Mala som dnes možnosť bližšie sa prizrieť na tieto druhy.Nedalo mi a ihneď pri prvom pohľade mi napadla táto súvislosť, toto prepojenie. Podobnosť to predsa nemôže byť čisto náhodná.Jedným z odlišných znakov je ich veľkosť, lepšie

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

povedané, rozmery. Toto slovo je dokonca aj oveľa príhodnejšie. Je jedným z najväčších plazov na americkom kontinente. Obýva Strednú a Južnú Ameriku. Dospelý jedinec dosahuje dĺžku až 2 metre. Má buď sivasté, zelené, no na niektorých miestach aj oranžové sfarbenie. Bráni si svoje teritóriá pomocou švihania chvosta či pomocou pazúrov. Jeho sfarbenie mu poskytuje výborné maskovanie pred predátormi. 

Teraz by som sa bližšie pristavila pri dinosauroch. Patria- patrili k nadradu plazov rôznej veľkosti. Žili pred 200 až 60 mil rokmi. Z toho vyplýva, že temer počas celých druhohôr. Vo vtedajšej dobe mali dominantné postavenie. Žili prevažne na súši. Radia sa medzi suchozemské stavovce. Existuje veľa teórií, ktoré sa zaoberajú spôsobom ich vyhynutia. Osobne sa prikláňam tej s impaktom. Ide pri ňom o katastrofu spôsobenú dopadom vesmírneho telesa na Zem. Už dlho sa špekuluje nad tým, že prežili 1,1 milióna rokov po období druhohôr. Jedna z teórií pripúšťa, že ich zahubila potopa sveta. Nie je to všaj nijak dokázané, potvrdené. Doteraz to nevieme s istotou potvrdiť. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď sa pozrieme bližšie na oba druhy, nemôžeme si nevšimnúť istú podobu. Niektoré rysy, tvary, sú priam identické, líšia sa vlastne len veľkosťou. To som už ale uviedla vyššie. 

Kým sa táto záhada neobjasní, bude mi stále ležať v hlave. Budem sa nad ňou zamýšľať od A-Z. Možno sa pri úprimnej snahe k nejakým zisteniam dopracujem aj po vlastnej osi. 

Kiežby !

 Helena Michlíková

Helena Michlíková

Helena Michlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  559
  •  | 
  • Páči sa:  213x

Zdravím! Volám sa Helena Michlíková, mám 47 rokov. Rada čítam knihy, aj v cudzích jazykoch. Navštevujem ŠJŠ Palisády, kde sa učím angličtinu a španielčinu, pričom by som získané jazykové vedomosti chcela v budúcnosti zužitkovať. Od 17 rokov som na invalidnom dôchodku a mám tým pádom dosť voľného času. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu