reklama

Sútok Dunaja a Moravy pri Devíne

Zašli sme dnes doobeda na prechádzku na toto miesto. Keďže to ale zo začiatku vyzeralo, že sa časom rozprší, ostalo nám len dúfať, že tomu tak  tomu nakoniec nebude. Spadli len sem-tam nejaké kvapky, prehánky. A tým sa dnešný dážď

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

aj skončil. Skončil skôr ako sa vôbec začal. Čo nám veľmi vyhovovalo. Tú prechádzku sme potrebovali ako soľ v chlebe.

Na chvíľu sme si síce museli zakryť naše hlavy kapucňami ale po asi 10 minútach aj táto- nazvem ju- jesenná prehánka- skončila a mohli sme teda v kľude pokračovať. Vybrali sme sa aj dole na poltón. Mám zážitok. Vlastne aj vo všeobecnosti to dnes bola istým spôsobom výnimočná prechádzka. Jednak miestom a druhak históriou.

Po chvíli, keď mi došli súvislosti, mi na pár minút veru zamrzol úsmev na tvári, pohrúžila som sa do myšlienok. Vybavila sa mi história tohto miesta. Ďalej pokračovalo už ako keby len moje telo, moja fyzická schránka, bola som akási nesvoja, i keď je to od onoho roku 28 rokov. 28 rokov, odkedy sme prestrihli železnú oponu .

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Aj pri tejto myšlienke som sa bližšie pozastavila, premietla som si dnešnú situáciu. Dospela som k názoru, že sa toho skutočne, okrem otvorenia hraníc, veľa nezmenilo. Máme možnosť slobodného pohybu... tým to ale v podstate aj končí. Akonáhle prekročíte bývalú štátnu hranicu, svet sa Vám ukáže v úplne inom svetle. Naozaj sme nič nepochopili? Či nevidíme, že sa to dá aj inak? A čo takto zamyslieť sa nad posolstvom Nežnej revolúcie ?

No, čo už. Ako myslíme. Všetko je to na nás a v nás. Tak čo s tým ?

 Helena Michlíková


 

Helena Michlíková

Helena Michlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  553
  •  | 
  • Páči sa:  201x

Zdravím! Volám sa Helena Michlíková, mám 45 rokov. Rada čítam knihy, aj v cudzích jazykoch. Navštevujem ŠJŠ Palisády, kde sa učím angličtinu a španielčinu, pričom by som získané jazykové vedomosti chcela v budúcnosti zužitkovať. Od 17 rokov som na invalidnom dôchodku a mám tým pádom dosť voľného času. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu