reklama

Svetlo a tieň

Dve slová, dve dalo by sa povedať opozitá, dve slová na vyjadrenie stavu, dve slová označujúce priestor. Priestor... a čo v ňom ? Vezmime si to na príklade maľby. Na výkres namaľujete napríklad strom a od neho sa odkláňajúci tieň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tieň, ktorý strom sám vytvoril. Vlastne nie tak celkom. S týmto javom je úzko prepojené svetlo. Doslova je jeho súčasťou, nevyhnutnou súčasťou. Bez svetla by nebol tieň. Vytvára dojem akéhosi prázdneho priestoru. No iba na prvý pohľad. Pri bližšom preskúmaní si máme možnosť všimnúť, že ten priestor vlastne prázdny nie je. Vypĺňajú ho atómy.

Pri svetle sa nám aj svet v globále zdá akýsi krajší- dovolím si to tak povedať. Farby vystúpia do uhla našej pozornosti, našeho vnímania, do popredia. Nie ako je tomu počas noci, keď sa všade okolo nás rozprestiera čierno-čierna tma. V podaktorých rozprávkach sa pomocou nich strašia deti. Nevidím na tom nič vtipné. Zakrádajúci sa tieň... to je úvod, ďalej sa už autor rozpíše o všelijakých nešťastiach a hneď je po spánku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže medzi moje záľuby patrí aj fotografovanie, mám zachytených hneď niekoľko objektov s tieňmi. Hodili sa mi do celkovej koncepcie. Rada s nimi pracujem. Dokážem sa pri nich realizovať.

Tu je síce zastúpený v minimálnej miere ale predsa.

 Helena Michlíková

Helena Michlíková

Helena Michlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  552
  •  | 
  • Páči sa:  196x

Zdravím! Volám sa Helena Michlíková, mám 45 rokov. Rada čítam knihy, aj v cudzích jazykoch. Navštevujem ŠJŠ Palisády, kde sa učím angličtinu a španielčinu, pričom by som získané jazykové vedomosti chcela v budúcnosti zužitkovať. Od 17 rokov som na invalidnom dôchodku a mám tým pádom dosť voľného času. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu