reklama

Hainburg

Včerajšok vyzeral na príjemný deň s celkom dobrým počasím.Keďže sme nemali iný plán, napadlo mi, čo keby sme si zašli na kávu do neďalekého Hainburgu. Veď je to v podstate kúsok a aspoň nebudem stále len tu. Netvrdím, že u nás mi

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

v kaviarni neuvaria dobrú kávu- to som tým vskutku nemyslela. Nebolo to z tohto dôvodu. Pre zmenu. Tak sme sa teda pekne-krásne vybrali na autobusovú stanicu Mlynské Nivy, odkiaľ ide do Hainburgu priamy spoj. Síce sme precestovali takmer celé mesto, kým sme sa vlastne na Nivy dostali, v konečnom dôsledku mi to nevadilo. RegioJetom sú to do Hainburgu len 4 zástavky, čiže to je v pohode, keď si to tak vezmeme.No a razom sa ocitáme v inom svete. Akoby pomyselne po prekročení bývalej štátnej hranice sú polia upravenejšie, na zemi nie sú porozhadované odpadky, celkovo je tam akosi čistejšie. Samozrejme, že aj v Rakúsku sa nájdu také miesta, zákutia, je ich ale v porovnaní so Slovenskom oveľa menej. Čím to je ? V čom sú iní ? Je to v ich mentalite alebo kde ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je nám jedno, kde, v akom prostredí žijeme a ako sa na nás musí pozerať cudzinec, nazvem ho návštevníkom ? Príde, rozhliadne sa a keď uvidí toľko neporiadku, nemyslím si, že sa sem bude s radosťou vracať. Keď vôbec.

Okamžite som pocítila, že sme sa ocitli v inom svete. Nebola som z tohto faktu prekvapená, mohla som to predsa očakávať. S takým rozdielom som ale predsa len nerátala. Prišlo mi to trochu cez. Aj v uličkách mestečka to vyzeralo na prvý pohľad odlišne. Bol z neho jasne cítiť stredovek. Či už architektúrou, mestskou dlažbou alebo stredovekými obchodíkmi. Nie, že by tomu bolo u nás inak, s tým stredovekom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo ? Aké je na tento fakt vysvetlenie ? Veď sme mali temer identický východiskový bod. Isteže, nie tak doslova, ale aj tak.

A predsa sme niekde inde. A to už radšej nechcem spomenúť veľké mestá.

Na spiatočnej ceste sa rozpršalo až v Bratislave, zo zastávky sme nejak prešli. Ten pocit z inakosti však vo mne stále pretrváva.

 Helena Michlíková

Helena Michlíková

Helena Michlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  552
  •  | 
  • Páči sa:  196x

Zdravím! Volám sa Helena Michlíková, mám 45 rokov. Rada čítam knihy, aj v cudzích jazykoch. Navštevujem ŠJŠ Palisády, kde sa učím angličtinu a španielčinu, pričom by som získané jazykové vedomosti chcela v budúcnosti zužitkovať. Od 17 rokov som na invalidnom dôchodku a mám tým pádom dosť voľného času. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu