reklama

Bratislavská lýra 1966

Chcela som sa pozrieť ako vyzerala v tomto roku. Bolo mi hneď jasné, že inak ako tá dnešná, napriek tomu ma dosť prekvapila svojou, na vtedajšie pomery, povedala by som, nápaditosťou. Piesne poznám, veď sú to roky mojich rodičov..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Niekedy si ich doma ešte aj dnes, spomienkovo, zaspievame. Veď to boli, sú hity. Treba si ich z času na čas pripomenúť. Až na tú dobu, s ktorou sa museli aj umelci popasovať. Je ale súčasťou našich dejín, nevyzmizíkujeme ju. Ale na ňu ani nikdy nezabudneme. Teda naši rodičia. Veď si ju zažili na vlastnej koži. Strach, čo bude, strach z neznámeho. Obavy o svoj život.

Na druhej strane si to musíme zobrať z pohľadu, že sa slobodné vysielanie dalo chytať len cez rádio, museli ste si ho naladiť. Aj to neznelo zreteľne. Ak ste chceli nejakých pár informácií vôbec zachytiť, museli ste mať uši nalepené na rozhlasovom prijímači.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No ale nazad k Lýre. Piesne som, ako som už spomenula, poznala a tak som si ich dnes večer pospevovala s interpretmi. Len tak na pol úst, aby som sa prípadne mohla preladiť, ak by mi náhodou nejaký tón nevvyšiel. Stalo sa to, veru, párkrát. Len - na moju obhajobu- by som chcela k tomuto dodať, že som po dnešku dosť unavená a aj som už mala takpovediac sucho v hrdle. Niet divu, že mi nejaké tóny nevyšli.

Ale aspoň som si zaspomínala. Aj na dobu o ktorej sme sa vastne len zlomkovo učili. Z čoho síce nemám radosť, ale bola taká. Aj my, naša generácia si prešla rozdielnymi názormi, spormi, nie však v takom silnom prejave, prevedení., smerujúcom k zlomu. ktorý musel zákonite prísť. A stal sa ním rok 1968.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Helena Michlíková

Helena Michlíková

Helena Michlíková

Bloger 
  • Počet článkov:  552
  •  | 
  • Páči sa:  196x

Zdravím! Volám sa Helena Michlíková, mám 45 rokov. Rada čítam knihy, aj v cudzích jazykoch. Navštevujem ŠJŠ Palisády, kde sa učím angličtinu a španielčinu, pričom by som získané jazykové vedomosti chcela v budúcnosti zužitkovať. Od 17 rokov som na invalidnom dôchodku a mám tým pádom dosť voľného času. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu